| Prof. dr. Birut Obelenien
Po kiekvien rinkim Seim pamaius rezultatus pradedi galvoti, kad esame subtil humor mgstanti tauta, besivadovaujanti caro Petro I patikrintu metodu. Nordamas ijuokti kok nepaklusn „bojarin“ valdovas liepdavs: „Tegul kalba vieai, bet ne i rato, o odiu, kad visas jo kvailumas ilst“. Kaip rodo patirtis – metodas patikimas, taiau labai brangus. Kol mes tokiu istoriniu-praktiniu bdu patikrinsime visus besiverianius tautos olimp, galime likti ir be valstybs...
Galbt reikt kokiu nors paprastesniu ir pigesniu bdu pasirinkti patikim kandidat, u kur balsuotume? Kaip sitikinti, kad prierinkiminiai paadai, graios kalbos, spalvoti paveikslliai ir visas kitas prierinkiminis urmulys nra „akm ant vandens parayti“?
Yra vienas labai nepatogus klausimas, kur atsakius kaip ant delno atskleidia atsakiusiojo moralins nuostatas. Jis lyg indikatorius parodo, ar asmuo, kuriam ruoiams patikti valdyti savo valstyb, puoselja tikrai krikioniksias vertybes, ar tik dedasi jas gins. Šis klausimas gali daugel nustebinti ar net papiktinti, nes klausiama apie pamatines mogiksias vertybes, nes jis palieia be iimties kiekvieno mogaus giliausi esmingj „a“ centr – sin ir veria rinktis klausianiojo akivaizdoje: ia ir dabar. klausim tra tik vienas vienintelis teisingas atsakymas. Ir tas klausimas tikrai nra biologijos ini patikrinimas. Štai klausimas: „Ar mogaus gyvyb prasideda nuo apvaisinimo momento?“ Jei atsakymas yra „ne“ ar dar blogiau – klausiamasis pradeda isisukinti, neva tai – diskusij objektas, nes mokslo dar nerodyta ar pan., vadinasi, savo balso tikrai neverta u j atiduoti. Kodl? Kodl is paprastutis klausimas pajgus atskleisti giliausi ties apie mogaus sitikinimus ir jo galimus sprendimus?
Pirma, mogaus gyvyb prasideda nuo apvaisinimo momento, kai susilieja dviej skirting lytini lsteli branduoliai. Tai mokslo rodyta tiesa ir naivu yra diskutuoti su neginijamais moksliniais faktais. Taiau k daryti su iuo mokslo faktu ir kaip elgtis, kai ikyla pasirinkimo dilema – tai jau morals klausimas. Hipokratas dar 400 m. prie Krist suformulavo bsim gydytoj priesaik, kurioje teigiama: n vienai moteriai neduosiu priemons pradtam gemalui ar vaisiui sunaikinti. Taigi, pagarba mogaus gyvybei nuo prasidjimo iki natralios mirties atsirado ymiai anksiau nei gim krikionyb. Todl, jei paklaustasis ima muistytis ir rodinti, neva tai – tik Banyios ar tikjimo klausimas, vadinasi, sako neties. Bna dar domiau, kai paklaustasis/oji ima teigti, jog yra giliai tikintis/i, lankosi banyioje ir v. Miiose, taiau mogaus gyvybs pradios klausimas yra labai asmenikas apsisprendimas ir, nors bdamas/a tikras katalikas/, jis/ji nepritaria, jog mogaus gyvyb prasideda nuo apvaisinimo, nes jo/jos manymu „tai tik konceptas“. Katalik Banyios misija (vadinasi, ir kiekvieno jos nario pareiga) ir yra bti tuo moraliniu veidrodiu, krikionikj vertybi (i kuri pamatin yra gyvyb) sergtoju, ginti tuos, kurie patys nepajgia apsiginti.
Taigi pirmasis klausimas, kur reikia uduoti sau: ar mums reikia melagio, deklaruojanio, jog yra doras krikionis, taiau nesiruoianio krikionikj vertybi ginti Seime?
Antra, imintingam mogui net ir nereikia mokslini fakt apie mogaus gyvyb, utenka pasitelkti sveik prot bei logik: gyvyb yra tai, kas mus visus beslygikai vienija, mes visi buvome pradti savo tv, visi buvome nuo pradi mogaus embrionais, savo motin si vaisiai, vliau kdikiai, vaikai, suaugusieji ir galiausiai tapsime seneliai. mogus iki gimimo ar mogus, bebaigiantis savo gyvenimo keli, – tai mogaus vieno ir to paties gyvenimo raida. Jei ms gyvyb prasidjo ne nuo apvaisinimo, tai kuo mes buvome?! Nuo pat pradjimo nebuv monmis, niekada jais ir netaptume. Jei paklaustasis Js klausim atsako „ne“ ar bando isisukinti, vadinasi, jis nesivadovauja nei sveiku protu, nei logika.
Tuomet antras klausimas, kurio dera paklausti savs: ar su sveiku protu susipykusiems – vieta Seime?
Jei tlas negerbia mogaus gyvybs nuo pat jos pradios, vadinasi, gyvyb pati savaime jam nra vertyb. Toks asmuo palaikys visus statymo projektus, kuriuose leidiamos manipuliacijos su mogaus gyvybe: nemoral dirbtin apvaisinim, leidiant mogaus embrion aldym ir sunaikinim, dirbtin abort, kamienini lsteli igavim i mogaus embrion, eutanazij. Paklausite, k eutanazija ir negimusiojo sunaikinimas turi bendro? Ogi t pat vardikl – gyvyb, kuri neduoda naudos, nra vertinga, nesvarbu, ji dar negimusiojo, jau senelio ar ligonio. Seimo narys, manantis, kad mogaus gyvyb prasideda kakada, bet tik ne nuo apvaisinimo, palaikys visas populiacijos mainimo strategijas, tokias kaip santuokos atsiejimo nuo eimos, partnerysts teisinimo, kontraceptik rinkodaros ir lytinio vietimo programas, genderizmo propagand mokyklose ir dareliuose, „reprodukcini teisi“ gyvendinim, vienos lyties santuokas ir pan. Mokslininkai labai rimtai perspja, jog majant gimstamumui gresia „demografin iema“, kuri utikrintai sunaikins valstybes greiiau, nei bet kokios ekonomins krizs ar gamtos kataklizmai. Vadinasi, visos strategijos, nukreiptos populiacijai mainti, nesvarbu, kaip skambiai jos bt pavadintos, – reprodukcinmis teismis, pasirinkimo laisve ar savo kno kontrols teise, galima laikyti nukreiptomis prie valstybs interesus arba antivalstybinmis.
Todl galiausiai paklauskime savs treiojo klausimo: ar a noriu matyti Seime tok mog, kuris kovot prie mano valstybs interesus?
„Artuma“ |